SANOK. Inwestycja mostowa miała kosztować 65 mln zł. Zapłacimy 110 mln zł (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. Drugą ważną informacją, która wczoraj trafiła do opinii publicznej w Sanoku była odpowiedź na interpelację radnego Sławomira Miklicza, która dotyczyła podzielenia inwestycji mostowej na etapy oraz kosztorysu związanego z zadaniem. Jak się okazuje, cały projekt pochłonie dużo więcej środków, niż sądzono jeszcze nawet rok temu. Zamiast 65 mln złotych, za inwestycję zapłacimy ponad 110 mln złotych. Na szczęście, władze miasta pozyskały duże dofinansowanie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to udział środków zewnętrznych stanowić może nawet 90% wartości całego zadania.
grafika poglądowa, tło: Grzegorz Izdebski, archiwum eSanok.pl
Informacje przekazane przez miasto, udzielone zostały w związku z interpelacją, którą złożył radny Sławomir Miklicz.
W dokumencie czytamy, że inwestycja mostowa w Sanoku została podzielona na dwa etapy. Ogólnie, zakres prac budowlanych w ramach tej części, obejmuje roboty na prawobrzeżnej części Sanu wraz z budową mostu.
Drugi etap obejmie rozbudowę ul. Sobieskiego i ul. Królowej Bony wraz z budową nowego ronda turbinowego, z którego będziemy wjeżdżać na most. Tutaj powstaną ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe. Przebudowane zostaną sieci: kanalizacji deszczowej, energetyczna, gazowa, ciepłownicza, wodociągowa i kanalizacji sanitarnej.
– Moje wątpliwości budzi podzielenie inwestycji na dwa etapy, ponieważ istnieje ryzyko, że zrealizujemy I etap, czyli wybudujemy most z infrastrukturą po drugiej stronie Sanu, a nie będziemy mieli wjazdu na most od „strony miasta”. Tym bardziej, że promesa na II etap inwestycji jest „promesą wstępną”. Dodatkowo dochodzą ryzyka związane z przeprowadzeniem postępowań publicznych, wyłonieniem wykonawców, czy ryzyko prac dodatkowych za całkiem spore pieniądze. Już przecież mamy informację na temat prac dodatkowych, które nie mieszczą się w kosztach kwalifikowanych (czyli finansowanych z dotacji) – zaznaczył w komentarzu do otrzymanej odpowiedzi radny Sławomir Miklicz.
Z pisma dowiadujemy się również, że szacowana wartość realizacji obu etapów inwestycji wynosi lekko ponad 110 mln złotych. To zdecydowanie więcej niż planowano na początku. Pierwsze komunikaty mówiły o kwocie 65 mln złotych. Niespełna rok temu, przed naszą kamerą, burmistrz Tomasz Matuszewski również podawał kwotę 65-70 mln złotych: SANOK. Ważna zmiana w projekcie budowy nowego mostu! Tak będzie wyglądał (VIDEO, WIZUALIZACJA).
Na szczęście, władzom miasta udało się zmontować atrakcyjny dla miasta plan finansowy na realizację zadania. Według odpowiedzi na interpelację, kwota dofinansowania może wynieść nawet 90% wszystkich kosztów.
Na ten moment kosztorys przedstawia się następująco:
I ETAP
Wartość najkorzystniejszej oferty na dzień dzisiejszy to 78 668 142,69 zł brutto. Wartość dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wynosi 70 400 000,00 zł.
II ETAP
Szacowana wartość II etapu inwestycji wynosi 31 500 000,00 zł. Gmina otrzymała dofinansowanie w formie wstępnej promesy z Polskiego Ładu w wysokości 29 925 000,00 zł.
Szacowana wartość obu etapów inwestycji to 110 168 142,69 zł.
Wartość dofinansowań do zadania na dzień dzisiejszy to 100 325 000,00 zł.
Wartość wkładu własnego miasta wyniesie 9 843 142,69 zł.
odpowiedź na interpelację: Sławomir Miklicz – Fb
Rano, pisaliśmy o innym komunikacie burmistrza Sanoka. Dotyczy on pozytywnych dla Sanoka rozstrzygnięć Krajowej Izby Odwoławczej, które skutkować będą podpisaniem umowy z wykonawcą i rozpoczęciem prac budowlanych przy budowie mostu w najbliższym czasie.
ZOBACZ:
SANOK. „Zielone światło” dla umowy na most. Ruszy sztandarowa inwestycja miasta!
grafika poglądowa / wizualizacja mostu: Sweco Polska SP. Z O.O. dla UM Sanok / materiały nadesłane
– Przed momentem zapadła ważna decyzja dla miasta Sanoka. Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych w Warszawie po rozpoznaniu odwołania dała nam zielone światło do podpisania umowy z wykonawcą. Już wkrótce podpiszemy umowę i za kilkanaście dni rozpoczniemy zadanie pod nazwą „Budowa Mostu na rzece San wraz z budową drogi dojazdowej i skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 886 (ul. Królowej Bocny) w Sanoku” – przekazał wczoraj po południu burmistrz.
Do tematu będziemy wracać.
wizualizacje foto, galeria: Sweco Polska SP. Z O.O. dla UM Sanok / materiały nadesłane, archiwum 2022
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz