REKLAMA

PODKARPACIE. Kobieta straciła blisko 13 tys. zł podczas sprzedaży sukienki!

PODKARPACIE. Policjanci ostrzegają i przypominają – sprzedając w Internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Kilka dni temu, 36-letnia mieszkanka gminy Chłopice, w wyniku działania oszustów, straciła ponad 13 tys. zł. Kobieta została oszukana podczas sprzedaży sukienki za pośrednictwem jednej z aplikacji przeznaczonej do sprzedaży i wymiany używanej odzieży.

hands-gba4167e7d_1280
Policjanci ostrzegają osoby sprzedające na portalach internetowych. Oszuści informując o otrzymaniu pieniędzy za wystawiony towar wysyłają sprzedawcom linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na tych stronach tracimy dostęp do konta.

W taki właśnie sposób, kilka dni temu, została oszukana 36-letnia mieszkanka gminy Chłopice. Kobieta na jednej z aplikacji sprzedażowej, po raz pierwszy wystawiła do sprzedaży sukienkę. Za pośrednictwem prywatnej wiadomości otrzymała informację, że użytkownik dokonał zakupu przedmiotu i prosi o potwierdzenie zamówienia w wiadomości otrzymanej na prywatny adres mailowy. Po kliknięciu w napis „Potwierdź” kobieta otrzymała kolejny komunikat dotyczący wyboru ikony banku, w którym posiada konto. Na stronie łudząco przypominającej stronę banku wpisała swój login, hasło do bankowości elektronicznej zatwierdzając je. Następnie pojawiła się informacja, że trwa weryfikacja konta bankowego kobiety. Z uwagi na dłuższy okres oczekiwania na weryfikację, sprzedająca zajęła się innymi rzeczami. Po chwili otrzymała telefon z banku, w którym została poinformowana o podejrzanych transakcjach na jej rachunku bankowym. W wyniku działań własnych banku, zostały zablokowane dwa przelewy. Pomimo tego, trzy wcześniejsze przelewy, na kwotę ponad 13 tys. zł., zostały zrealizowane.

Pamiętaj!
Sprzedając w Internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Nie klikaj w przesłane w wiadomościach linki do płatności oraz czytaj uważnie sms-y autoryzacyjne. Jeżeli staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem, w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.

źródło: KPP Jarosław

09-08-2022

Udostępnij ten artykuł znajomym:


Poprzedni artykuł:
«

Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.