OBWODNICA SANOKA: Pierwsze łopaty wbite. Plany jej budowy sięgają lat 70. ubiegłego wieku (FILM, ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. Stało się. Wczoraj o 13.00 na ulicy Marii Konopnickiej w Sanoku symbolicznie wbito pierwszą łopatę, inaugurując budowę obwodnicy miasta. Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy miasta, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego w samym centrum Sanoka.
W konferencji inaugurującej symboliczne rozpoczęcie inwestycji wziął udział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, wicewojewoda podkarpacki Piotr Pilch, Posłowie na Sejm RP: Piotr Uruski i Bogdan Rzońca, gospodarz Sanoka – Tadeusz Pióro, a także przedstawiciele inwestora – w osobie Bogdana Tarnawskiego, dyrektora GDDKiA Oddział w Rzeszowie i wykonawcy.
Umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka w ciągu DK28 podpisano 9 lutego 2016r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy to prawie 140 mln zł brutto. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie miała długość blisko 7 km. drogą klasy GP o długości ok. 7 km.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy miasta, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach krajowych 28 i 84 oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Konferencja prasowa – 28 sierpnia 2017, ulica Marii Konopnickiej w Sanoku
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz