Poplenerowa wystawa malarstwa uczniów Liceum Plastycznego w Lesku (ZDJĘCIA)
LESKO / PODKARPACIE. 14 listopada 2013 roku w Liceum Plastycznym przy Zespole Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku odbył się wernisaż prac uczniów klasy II i III. Prezentowane obrazy są wynikiem dwóch siedmiodniowych plenerów w Komańczy. Opiekunami pleneru byli artyści pedagodzy Liceum Plastycznego: Waldemar Kordyaczny, Andrzej Kijowski i Sebastian Trafalski.
Słownikowym określeniem pleneru jest twórczość na zewnątrz, w bezpośrednim kontakcie z naturą. Otwarta przestrzeń stanowi miejsce i temat pracy artysty, daje szansę na ukazanie prawdziwego piękna otaczającego nas świata. Pojecie to funkcjonuje od II połowy XIX, kiedy to artyści wyciągnęli sztalugi ze swoich pracowni i wyszli na świeże powietrze, aby móc oddać na płótnie magie natury.
Tygodniowy plener w Komańczy stworzył młodym adeptom sztuki możliwość uczenia się od siebie nawzajem, integracji i lepszego zrozumienia procesu twórczego, który przecież nie kończy się w czterech ścianach klasy.Czerpanie z wieloletniego doświadczenia nauczycieli w połączeniu ze świeżym spojrzeniem na sztukę uczniów zaowocowało dojrzałymi, innowacyjnymi pracami. Codzienne ćwiczenie oka i ręki przyniosło ciekawe i interesujące efekty. Z poszczególnych obrazów wypływa indywidualizm autorów. Wśród tych prac nie sposób znaleźć dwóch identycznych uderzeń pędzla. Każdy przelał na płótno wiele wysiłku, ale też cząstkę samego siebie. Sami uczniowie podsumowują plener: Łatwo zauważyć jak wiele nauczyliśmy się w ciągu jednego tygodnia, a to z kolei otworzyło nam oczy na to, ile jeszcze pracy nas czeka, ile jeszcze możemy się nauczyć.
Wystawa poplenerowa potrwa do 30 listopada 2013 roku w ZSTiA w Lesku (budynek główny przy Al. J. Pawła II 18a). Zapraszamy
materiał nadesłany
Udostępnij ten artykuł znajomym:
UdostępnijNapisz komentarz przez Facebook
Tagi: artyści, lesko, Liceum Plastyczne w Lesku, malarstwo, malarz, obrazy, pejzaż, plener, wystawa, wystawa poplenerowa
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz